הסוד לבריאות טובה! -סגולות השוקולד

רבים מבינינו אוהבים ושמחים לקבל מתנות, במיוחד שמדובר במתנה מתוקה כדוגמת זר מתוק שממזמן כבר לא עוד מתנה, אלא מתנה שגורמת ועושה טוב לאנשים שמקבלים אותה. זר שוקולד שבדמותו מזכיר בדמיון מפתיע זר פרחים שלמעשה הם ההשראה ממנה התפתח תחום הזרים מתוקים. זרי שוקולד כשמם כן הם זר המורכב בשזירה עיצובית יפה ומיוחדת כולה משוקולדים בשלל גדלים ממגוון צורות וממבחר מרהיב של צבעים שונים היוצרים יחדיו מראה מלבב של זר צבעוני נעים לעין ממש פרחי שוקולד ניתן לכנותם ו...כן כן גם לנפש ולבריאות, הכיצד?

 

אנשים שאוהבים מתוק הם ידידותיים יותר

ממחקר שנערך בארה"ב נמצא שאנשים המעדיפים את הטעם המתוק הם אנשים ידידותיים ושלבים יותר, הכיצד?

לרוב אנשים עושים את ההקבלה בין איפיון האדם ותכונותיו לדוגמה: "הוא בנאדם מתוק או היא חמוצה" לאור זאת החוקרים רצו לאמת את המטאפורה - שהוא למעשה הקשר בין המחשבות להתנהגות הגוף שלנו (אם הוא איש מתוק ומקסים אין מצב שהוא לא אוהב מתוק). מחקר נוסף שבוצע מצא שאנשים מקשרים אכילת מתוק לאופי ומזג נוח, במחקר זה הוצגו לנחקרים תמונות של אנשים עם הבעת פנים ניטרלית כאשר מתחת לכל תמונה נכתבה הערה כדוגמת: "האיש אוהב לאכול שוקולד" באופן לא מפתיע התגלה שאותם נחקרים דירגו את התמונות של אלה שנכתב לגביהם שהם אוהבים מתוק, כבעלי אופי נוח ונעים יותר.

 

שבץ? - לא אצלי!

כאמור לזר ממתקים ישנו השפעות רבות על האדם אם זה מבחינת היופי של הזר שמשרה רוגע וטעמו הייחודי אשר משפיע על מצב רוחו של האדם וכמוכן גם על בריאותו, יש לציין שכמו כל דבר גם בזר ממתקים כאשר צורכים כמות רבה וגדולה קיימת השפעה שלילית על הגוף. אולם מבלי לגרוע מהאמור קיימים מספר רב ונוסף של מחקרים המורים על כך שצריכה של שוקולד מפחיתה את הסיכוי לשבץ, מחקר שנעשה על כ 33.000 נשים בשוודיה מצא שככל שהן צרכו שוקולד לגופם כך ירד הסיכוי שלהן לשבץ יחד עם זאת יש לציין וזאת למורת רוחם של השוקוהוליסטים שאין כעת אישור לרוץ ולזלול שוקולד ללא הכרה. מהסיבה הפשוטה ששוקולד מכיל בתוכו מספר רב של קלוריות, שומנים וסוכר. בנוסף שוקולד מריר מכיל שלעצמו יותר מוצקי קקאו ופחות סוכר משוקולד חלב ולכן ההשערה היא שיעילותו גבוהה יותר.

זר שוקולדים הינו מורכב משוקולד וידוע שהמרכיב העיקרי של השוקולד הינו פולי קקאו העשירים בנוגדי חימצון הטובים לגופנו, ישנם אינספור של מחקרים בנושא וכמה מהם מובאים כאן לשם קבלת חשיפה על סגולותיו של הקקאו, במחקר אחר ונוסף שנערך נגלה כי השוקולד טוב ללב המעשנים, האמנם??? ובכן המחקר מדבר על ניסוי שנערך בקרב 20 גברים מעשנים אשר התבקשו מלהימנע מאכילת מזונות העשירים בנוגדי חימצון כדוגמת בצל, תפוח - עץ, כרוב ומוצרי קקאו למשך 24 שעות שלפני הניסוי. בעת הניסוי הובא לכל אחד מ 20 המשתתפים כ 40 גרם שוקולד מריר שעתיים לאחר מכן זיהו סריקות האולטראסאונד כי המריר שיפר במידה ניכרת את חלקלקות הזרימה בעורקים - השפעה שנמשכה לא פחות מ 8 שעות!!!. ניתוח של דגימות דם הראה כי השוקולד המריר עצר בכמעט ב - 50% את פעילות טסיות הדם.

 

חושניות ופלאי הקקאו

מחקר נוסף ואחרון מצביע על הקשר בין צריכת שוקולד לתשוקה מינית - מחקר של מדען איטלקי בקבוצה הכוללת כ 153 נשים בתווך גילאים שבין 26-44 מראה כי לקבוצה שצורכת שוקולד, מוגבר אצלה החשק המיני וזאת לעומת קבוצת גילאים בוגרת יותר אשר נמנעת מלצרוך את המוצר המתוק הזה. 

לסיכום נאמר שכל דבר שאנו צורכים חייב להיות במינון וב"מידה" ולא להגזים "אובר" המחקרים שמובאים לנו כשמם כן הם מחקר ולא דבר מחייב כמובן שישנה אמיתות בדברי המחקר אך אל לנו לקחת אותו בהמלצה סמכותית לכל דבר ועניין אך יחד עם זאת זה כן נותן לנו איזושהי אינדיקציה לגבי המרכיב, המוצר אותו אנו צורכים בלי לשים לב בתדירות בחיי היומיום שלנו.

 

***  אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ בריאותי כזה ו/או אחר ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית

 
 
 
עץ או פלי
זר שוקולד ללא סוכר המכיל פרלינים איכותיים וטעימים, נפ...
מחיר:
210 ₪
זר שוקולד בריאות
זר שוקולד בריאותי המכיל פרחי שוקולד ולבבות שוקולד ללא...
מחיר:
145 ₪
קארטלה של שוקולד יוקרתי
מארז שוקולד יוקרתי עטיר בשוקולד במגוון טעמים, המתנה ה...
מחיר:
180 ₪
 
זר רוחני
זר צבעוני ומושקע, פרליני שוקולד בתוך נר חלול. חוויה ר...
מחיר:
280 ₪
ים של שוקולד
ים של שוקולד! במיוחד למכורי השוקולד למיניהם. חגיגת צב...
מחיר:
279 ₪